tiistaina, helmikuuta 13, 2007

Töitä töitä

Ensimmäinen yö töissä. Oli ihmeen kivaa. Ei ihan kauheen paljoo ees väsyttäny, saatto johtuu ehkä siitäki, et oli niin kauheesti kaikennäköstä työtä siinä alkuillasta, että ei kerenny väsyttämään.

Meil oli yks potilas, joka oli saattohoidossa ja tietty onnistu sitten just sinä yönä kuolemaan. Ja mä vielä "löysin" sen. No, ei ollu niin paha kun vois kuvitella, oli ihan kiva et eka ihminen, jonka näkee kuolleena on kuollu rauhallisen kuoleman nukkuessaan.

Avustin mun ohjaajaa ja sitä toista valvovaa hoitajaa laittamaan sen ruumiin, eikä sekään jostain syystä pahalta tuntunu. Näytti vaan vähä oudolta (en kyl tajuu miten siit voi bätmänin saada.. =oP). Siinä siis sideharsoa sidotaan pään ympäri, että leuka pysyy silleen kivasti paikollaan, että sit ku omaiset näkee sen, ni kasvoilla ois semmonen "levollinen" jne. ilme. Joo mutta, ei siis ollu paha, mun ohjaajaki sano että toimin tosi hyvin ja rauhallisesti ja silleen. Jee.

Aamusta lähin sitten noin seittemän aikoihin, bussilla Pasilaan ja sieltä junalla Änille. Nukuin pari tuntii, nousin ylös ja lähettiin junalle. Himassa olin kahentoista jälkeen ja menin sit suoraan nukkumaan. Heräsin vähä ennen kasii, jee. No, tulipahan nukuttuu =oD

Lauantaina siivottiin äitin kanssa koko kämppä. Mä siivosin yläkerran, äiti alakerran. Vietiin petivaatteet ulos ja imuroitiin ja pyyhittiin lattiat ja pestiin vessat. Ehkä tää pysyy nyt vähä aikaa siistinä jos pojat ei ihan heti oo tulossa käymään =oD Noo, eihän ne sitä yksistään taida mitenkää sotkee, ne vaan jättää karvoja joka paikkaan =oD Illalla ku kaikki oli siivottu, muutin vähä mun huoneen järjestystä ja järjestelin hyllyt vähä uusiks. Ja sit viel äitin kaa järjestettiin Akkarit vuosittain ja numeroittain ja laitettiin kansioihin. Siinä se meni mukavasti telkkarii kattoessa =oD

Sunnuntaina mentiin mun enon synttäreille ja sieltä sitten äiti ja iskä heitti mut Pasille. Maanantaina oli ilta ja tiistaina aamu, ni olin sit kaks yötä niillä. Menin sunnuntaina joskus puol kahentoista aikoihin nukkumaan ja nousin yhentoista jälkeen. Lapset ja Hanna lähti kymmenen kieppeillä ulos ja mä sain nukkuu rauhassa viel tunnin, jee =o)

Joskus kahentoista jälkeen lähin kaupan kautta töihin, kävin hakemassa ruokalasta itelleni salaatin mukaan ja sitten ooteltiin raporttia. Maanantaina oli siis mun ensimmäinen näyttöpäivä, näytin melkeen kaikki mitä pitikin ni sillon, mut jätettiin parit jutut ihan tahallaan täks päiväks ja huomiseks, et näyttäis näyttösuunnitelmassa ees vähä siltä et oltais pidetty se pakollinen 2-3 päivää sitä näyttöö.

Illalla olin Pasilla joskus puol kymmenen aikoihin, söin vähä ja menin sitten nukkumaan vähä kymmenen jälkeen. Tai tais se olla jo jotain puol ykstoista ennen ku nukkumaan pääsin. Aamulla sitten herätys puol kuus, ei ollu ees paha, samaan aikaan herään himassaki, jee.

Töissä oli ihan kivaa, näytötki meni ihan ok:sti. Uusin ehkä huomenna viel pari prosessii, ku niistä jäi juttuja uupumaan (kylvyssä en muistanu rasvata potilasta ennen ku mun ohjaaja mainitsi siitä ja ku siirsin potilasta pyörätuolista sänkyyn, ni unohin laittaa toisen jarrun päälle).

Kotiin piti tänään päästä jo kahelta, mut kun annoin raportista näytön, ni oli pakko jäädä sit kolmeen. Otan vaik perjantailta sen tunnin pois, ni pääsen loman viettoon (hiihtoloma \o/) aikasin.

Junassa tietenki nukuin ja olin häiriöks muille matkustajille, mut ei se midis. Kotona menin koneelle ja juttelin Saijan kanssa melkeenpä niin pitkään kunnes piti lähtee jumppaan. Jumppa oli aika tuskasta, ei jostain syystä jaksanu oikeen mittää tehä ihan supertäysii. Mut hitto! Ne oli saanu sinne mikin =oD Oli aika siistii, Siuntio nykyaikaistuu =oP

Kotona katoin paon ja nyt kirjotin tän. Jee jee. Nyt pitää mennä nukkumaan ku on aamu huomenna, eli puol kuus ylös. Jei. Pitäis viel junassa muistaa lukee vähä niit kriteereitä, jonka perusteella mun näyttö arvioidaan. Pitää kattoo et mitä eroo on huonomman ja paremman numeron välillä, että tajuun tehä sen paremman mukaan jutut. Juups. Mutta nyt meen nukkumaan, yöt kaikille =o)

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

heei oon sun linkkilistalla, jehee. mäki oon miettin et saanko sut johonki mut eipä oo viel selvinny =)hauskaa hiihtolomaa!

Elina kirjoitti...

jee jee, kyllä sä mut johonki saat, en vaan oo ite perehtyny tohon msn:ään, ni en voi hirveesti siinä auttaa. ja kiitos, yritän hiihtää kauheesti =oD